【베르나르다 핑크 외 Harmonia Mundi 신보】
http://to.goclassic.co.kr/newrelease/1537

HMC902133   파야, 로드리고, 그라나도스 : 스페인 가곡집

수록곡 - 파야: 일곱 개의 잘 알려진 스페인 가곡, 세 개의 멜로디, 론다의 빵, 당신의 어두운 눈빛 / 로드리고: 세 개의 스페인 가곡, 네 개의 세파르디 가곡, 사랑에 빠진 목동의 노래, 뻐꾸기의 노래, 맑은 수정, 네 개의 사랑의 마드리갈 / 그라나도스: 고전풍의 스페인 가곡집

연주: 베르나르다 핑크(메조 소프라노), 앤소니 스피리(피아노)


 

 Choix de France Musique 

 

The Guardian

15th November 2012

****

“she does wonderful things with Granados's Tonadillas and with those expansive Rodrigo melodies in which Moorish and Sephardic influences are strong. But she's too ladylike, in places, for Falla and the demotic carnality of his Siete Canciones Populares Españolas sounds affected rather than natural.”

The Sunday Times

25th November 2012

“Like de los Angeles and Berganza, Fink can adopt a variety of vocal “faces”, from ingénue to earthy, digging into her chest voice with an intensity that is both visceral and anguished. Fink is one of the song repertoire’s most complete polyglots...these performances are idiomatic and thrilling.”


HMC90211920   스메타나 : 팔려간 신부 [2CD]

연주: 다나 부레쇼바(소프라노), 토마쉬 유하스(테너), 요제프 벤치(베이스), 알레쉬 보라체크(테너), 구스타브 벨라체크(베이스), BBC 교향악단, BBC 싱어즈, 이르지 벨로흘라베크(지휘)

2006년부터 2012년까지 BBC 교향악단의 상임 지휘자로서 수많은 명연으로 전세계의 음악 애호가들에게 큰 감동을 전한 이르지 벨로흘라베크의 팔려간 신부! 위대한 체코 음악의 전통을 이어가고 있는 벨로흘라베크의 음악 해석은 체코 고유의 리듬감과 국제적인 세련미를 겸비하고 있으며, 그의 섬세함과 우아함은 절묘한 다이내믹스와 균형을 이루고 있다. 체코 희가극의 기준으로 평가받는 스메타나의 <팔려간 신부>는 벨로흘라베크에 의해 전통적이면서도 보다 명쾌하고 보편적인 아름다움을 지닌 작품으로 우리에게 다가온다.

 Choix de France Musique 

  

The Guardian

13th September 2012

****

“It's a thoughtful, searching interpretation that emphasises Smetana's bittersweet sense of comedy and is, at times, extraordinarily moving; it might not be quite to your taste if you view the piece primarily as bucolic farce. Bělohlávek occasionally deploys bigger, more dramatic voices than we would usually find in western European performances...Voráček [is] the best ever Vašek”

BBC Music Magazine

December 2012

****

“The slimlined BBC Symphony Orchestra adapts admirably to Jiri Belohlavek's blend of rustic cheerfulness and Wagnerian hues; they are absolutely irresistable in the Dance of the Comedians...Dana Buresová and Tomás Juhás are not, perhaps, the most warm-hearted of lovers, but both negotiate Smetana's technical challenges with aplomb.”

The Arts Desk

10th November 2012

“Deep joy…One of those opera recordings that you’re reluctant to switch off”

Gramophone

December 2012

“[Belohlavek] has something of Wolfgang Sawallisch's temperament: intelligent, alert but observing the music from an objective mid-distance...But even chestnuts such as the famous Overture lack that extra edge of vitality often heard elsewhere...[Buresova] comes to the role of Marenka as a Smetana specialist whose every phrase has a ring of truth.”

 

HMU907528 모차르트 : 키보드 음악 4
 

수록곡 : 환상곡 K.397(초판), 소나타 K.311, 전주곡과 푸가 K.394, 보마르셰의 세빌리아 이발사에 의한 보드롱의 나는 린더로망스 주제에 의한 12개의 변주곡, 소나타 K.283, 환상곡 K.397(현재 버전)

연주: 크리스티안 베저우덴하우트(포르테 피아노)

세계에서 가장 주목받는 포르테피아노 연주자 중 한 명인 크리스티안 베저우덴하우트의 모차르트 건반 음악 시리즈 4. 계속되는 시리즈 따라 그에 대한 기대치는 올라가고 베저우덴하우트는 매 새로운 음반마다 포르테피아노의 새로운 가능성을 보여주며 결코 우리를 실망시키지 않는다. 본 앨범에서도 베저우덴하우트는 뛰어난 테크닉, 맑고 투명한 음색, 자연스러운 템포등 그만의 개성을 유감없이 발휘하여 깊은 인상을 남기고 있다. 초판 버전(1804)과 현재 버전(마지막 10초 분이 추가됨) 모두를 담고 있는 환상곡K.397, 사랑스러운 변주곡 K.354 그리고 초기 작품으로 밝고 아름다운 악상에 피아노 소나타 중 가장 매력적인 K.283등 주옥 같은 곡들으로 채워져 있다. 베저우덴하우트는 Anton Walter&Shon의 비엔나 오리지날을 모델로 Paul McNulty가 제작한 포르테 피아노를 사용하고 있다.

**동영상**
 www.youtube.com/watch

HMC902147   모차르트 : 피아노 협주곡 17 (K.453) & 22 (K.482), 론도 A장조 (K.386)

연주: 크리스티안 베저우덴하우트(포르테 피아노), 프라이부르크 바로크 오케스트라 (악장: 페트라 뮐레얀스)

 


 






 

The Sunday Times

4th November 2012

“Bezuidenhout plays with his usual brilliance and subtlety and with inventive ornamentation. But the instrument’s meagre tone, in comparison with the orchestra, is all too apparent...the Freiburg players’ splendidly forceful, incisive tuttis only underline the disparity.”

The Guardian

8th November 2012

****

“'s the irrepressible imagination and vitality of Bezuidenhout's playing, the range of colour and touch he obtains from his keyboard, and the way he uses it to throw new light on detail that give these performances their really distinctive flavour.”

The Times

23rd November 2012

****

“the fortepiano’s most persuasive performer...Bezuidenhout still shapes and shades this music with almost romantic finesse, and releases the historic instrument’s full expressive potential. In every register the sound changes: proudly growling down in the bass, bird-bright in the treble reaches, round and velvety in the middle.”

 

HMU807555   수난과 부활 - 성주간을 위한 음악


수록곡 - 윌리엄 코니쉬: 슬픔에 잠겨 / 올랜도 기번스: 당신은 영광의 왕 / 토마스 탈리스: 오 거룩한 잔치여 / 오를란도 디 라수스: 올리브 동산에서 / 크리스토발 데 모랄레스: 오 십자가여 경배드리나이다 / 토마스 루이스 데 빅토리아: 오 모든 사람들이여 / 존 맥케이브: 슬픔에 잠겨 / 존 태버너: 안식일이 지나가고 / 프란치스코 게레로: 마리아 막달레네 / 윌리엄 버드: 당신의 부활 안에서 / 장 레리티에르: 일어서라 착한 목동이여 / 올랜도 기번스: 나는 부활이요 생명이니 / 토마 크레키용: 나와 함께 기뻐해 주십시오

연주: 스틸레 안티코


[HYBRID SACD]
. *클래식투데이 만점
**동영상**
youtu.be/XU01NvE51QI

 

Audiophile Audition

31st October 2012

*****

“The performances are second to none, rivetingly presented with all the skill of master musicians who have been doing this for years—the miracle is that they are all young, and yet still are able to penetrate the essence of these wonderful works. Need I say more?”

The Independent

3rd November 2012

****

“The run-up to Christmas seems hardly the most propitious time to release an Easter-themed anthology of choral music, but regardless, Passion & Resurrection is to be welcomed both for its skilled execution, and for clever programming”

The Observer

4th November 2012

“Beautifully presented as always...Is the perfectly blended Stile Antico sound too uniform for all this varied music? The clarity of Taverner's Dum transisset is lovely, but Tomás Luis de Victoria's O vos omnes lacks some Spanish passion.”

BBC Music Magazine

Christmas 2012

****

“The McCabe piece...is beautifully tailored to the 12 voices of the choir. Although fiendishly difficult to perform, they manage it with superb poise and great dynamic sensitivity and projection. Clearly this is a group that can sing in tune, mantain its balance and enunciate words clearly.”

HMU807558   브람스 : 클라리넷 오중주 & 피아노 오중주


연주: 존 마나시(클라리넷), 존 나카마츠(피아노), 도쿄 현악 사중주단

 

세계 평론가들과 음악 애호가들의 찬사를 받은 베토벤 현악 사중주 전곡과 연륜이 묻어나는 깊이 있는 연주로 큰 감동을 전해 주었던 슈베르트의 현악 오중주의 뒤를 이어, 도쿄 현악 사중주단이 이제 브람스를 들고 우리 앞에 섰다. 작곡가가 30대 초반에 완성한 피아노 오중주와 말년에 남긴 걸작 클라리넷 오중주가 커플링된 이번 음반에는 출중한 기량을 지닌 두 독주자, 존 마나시와 존 나카마츠가 가세하여 진한 감동을 선사한다. 작품 속으로 깊이 파고들어 그 내재된 아름다움을 원숙하게 이끌어낸 형언하기 힘들 만큼 값진 연주다! [HYBRID SACD]

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작성 '13/01/23 11:03
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