[BIS 신보 - 오스모 벤스케 외]
http://to.goclassic.co.kr/newrelease/2473

BISSACD2025   토미 하글룬드(1951-): 플라미니스 아우라 외

수록곡 – 플라미니스 아우라 (첼로, 테잎과 오케스트라를 위한) / 영혼의 나라 (현악 4중주를 위한) / 폭풍 후의 고요함 (현악 3중주를 위한) / 디오티마를 위한 세레나타 (현악을 위한)

연주: 에른스트 시몬 글라세르(첼로), 에텐보리 심포니, 다비드 아프캄(지휘), 실리아쿠스 페숑 라이티넨 현악 삼중주단, 말뫼 심포니 오케스트라, 요아킴 구스타프송(지휘)

 

Gramophone MagazineAwards Issue 2017

Truly this sounds like Bruckner from a faraway planet…Afkham and the Gothenburg Symphony Orchestra manage the subtle and not-so-subtle shifting of the music’s huge tectonic plates impressively.

 

MusicWeb InternationalJuly 2017

Unique and powerful music, stunningly played and recorded – a disc of the month and the disc of the year for me.

 

BISSACD2162   드뷔시: 발레음악 ‘유희’, ‘캄마’, ‘장난감 상자’

연주: 싱가포르 심포니 오케스트라, 란 슈이(지휘)

 

*BBC MUSIC MAGAZINE

 

 

 

“[Shui] brings out a remarkable level of detail in the filigree textures of this luminescent score, despite the otherwise wonderful recorded sound occasionally having a slight woolliness…Shui and his Singaporeans delight in the fun of [La boîte à joujoux], the magical epilogue magnificently rounding off a splendid disc.”

BISSACD2163   R. 슈트라우스: 오보에 협주곡 외

오보에 협주곡 TrV.292*, 세레나데 TrV.106 / 소나티나 2번 TrV.291 ‘즐거운 일터’

연주: 알렉세이 오그린츄크(오보에), 로얄 콘세르트헤보우 오케스트라*, 안드리스 넬손스(지휘)*,

로얄 콘세르트헤보우 오케스트라의 관악기 멤버들

*PRESTO CLASSIC

 

“It's an enchanting recording of [the Oboe Concerto]. Ogrintchouk's tone is sweet and yet robust where required, and the Concertgebouw play wonderfully for him. There's a freedom and a flexibility of pulse that is most impressive...Both [chamber works], directed by Ogrintchouk, are full of some extraordinarily refined wind playing. Indeed the whole disc oozes charm, grace and style; an utter delight.”

 

*BBC MUSIC MAGAZINE

 

 

“What a subtle and fascinating artist is oboist Alexei Ogrintchouk – a team player as well as a born soloist, whose ideas on the Strauss Wind Serenade and Second Sonatina are as distinctive in their supple tempo-changes as Andris Nelson’s contrasts-writ-large (but never too large) in the Oboe Concerto.”

BISSACD2168   하이든: 현악 4중주 Op.20 No.4 - No.6

연주: 키아로스쿠로 사중주단 (알리나 이브라기모바, 파블로 에르난 베네디, 에밀리 헤른룬드, 클레어 티리온

 

BBC 뮤직매거진 ‘이 달의 음반’

키아로스쿠로 사중주단은 최상급 실내악 연주에 진정한 선구자이다 - 그라모폰

거트 현을 사용하여 매우 독특한 자신들만의 사운드를 창조한다 - The Observer

*The Guardian

 

“done with exquisite taste. The playing is intense and refined, exploratory and poised. The sound is featherweight, but there is grit and substance when needed. Alina Ibragimova leads with typical grace and ferocity, but this is real chamber music: the attack is immaculate and spirited from all four musicians.”

*Strad

 

“The finale’s dramatic profiling is relished with an exuberance and temporal flexibility such that one wonders afresh at the blazing ingenuity of Haydn’s creative imagination.”

*Music Web International

 

“The more I listened to the Chiaroscuros, the more I found myself tuning into their world. I very much hope that they will return to Haydn soon.”

*Financial

 

“In this completion of the set the players again use gut strings, but it is less the period light touch of the performances that is captivating than the inexhaustible richness of their imagination. Every unexpected twist and turn is as fresh as the day it was written.”

*BBC Music Magazine

 

“The Chiaroscuro Quartet revel in the composer's play of ideas...It was the interpretation of No. 5 that blind-sided me on a first listening...This is a deeply absorbing reading, and can make other interpretations seem almost trite. It’s partly the sheer timbral and dynamic range on offer: each note is given its resonance, keening dissonances fully realised, high lines lent a fine spun, fragile beauty.”

 

BISCD2173   알베니스: 피아노 음악 9집

수록곡 – 여행의 추억 T.72 / 미뉴에트 3번 T.74 / 꿈 T.99 / 스케르초 T.57 / 탱고 T.94B / 마주르카 ‘훌륭한 디바’ T.63 / 미뉴에트 T.73 / 미뉴에트 T.89A / 즉흥곡 T.115A / 폴카 ‘발비나 발베르데’ T.64

연주: 미겔 바셀가(피아노)


BISSACD2182   아름다움이여 깨어나라 - 엘렌 에스베트의 비올라

수록곡 – 본 윌리엄스(엘렌 에스베트 편곡): 여행의 노래 중 5개의 노래 (방랑자, 아름다운이여 깨어나라, 길가의 불, 청춘과 사랑, 무한 빛나는 하늘) / 본 윌리엄스: 로망스 / 클라크: 비올라 소나타 / 브리튼(엘렌 에스베트 편곡): 무반주 첼로 모음곡 3번 Op.87 / 브리튼: 라크리메 Op.48

연주: 엘렌 에스베트(비올라/ 아마티 1714), 벤크트 포슈베리(피아노)

 

BISSACD2207  힌데미트: 현악 삼중주 1번 Op.34, 현악 삼중주 2번, 쇤베르크: 현악 삼중주 Op.45

연주: 트리오 침머만 (프랭크 피터 침머만-바이올린, 앙트완 타메스티-비올라, 크리스찬 폴테라-첼로)

The Guardian27th September 2017

The Trio Zimmermann play them both [the two Hindemith works) with such energy, panache and attention to the minutest detail that they are totally convincing and make a perfect foil to the rigours of the Schoenberg that follows.

 

BISCD2213   C.P.E. 바흐: 솔로 키보드 음악 33집

수록곡 – 론도 1번~ 3번 / 소나타 1번~ 3번 / 칸초네타와 6개의 변주곡 Wq.118-8

연주: 미클로슈 슈파니(클라비코드)

 

BISSACD2226   말러: 교향곡 5번

연주: 미네소타 오케스트라, 오스모 벤스케(지휘)

 

Gramophone MagazineAugust 2017

The orchestral playing is crisp, the conductor’s clinical tendencies tempered by an understanding that emotional extremism is an essential part of Mahler’s idiom even if it need not be indulged

 

MusicWeb InternationalOctober 2017

This performance has many virtues… I found much to enjoy in the performance and I shall be very interested to hear what Osmo Vänskä – and the BIS engineers – make of the Second and Sixth symphonies.

 

Presto Classical21st July 2017

While in a few places this recording is arguably not quite as searingly white-hot in its intensity as some others, Vänskä’s more controlled approach pays enormous dividends at the climaxes, helped hugely by fantastic brass: their chorales in the second and fifth movements blaze powerfully. The Minnesota strings also excel themselves: in contrast to the radiant brass, there are some exquisite passages at the other extreme of volume.

 

Sunday Times27th August 2017

The players certainly sound overjoyed to be recording again with their charismatic Finnish maestro. This symphony showcases their virtuosity in all sections... The players round off with an electrifying, dramatic account of the Rondo, captured in fabulously “present” sound.

 

The Guardian13th July 2017

There’s something admirably unhistrionic about Vänskä’s approach, but there are times when his determination to stop the performance from getting overheated holds things back...Against that, both the funereal opening and the joyous release of energy in the finale are superbly stage-managed, and the orchestral playing is exceptional throughout.

****

BBC Music Magazine November 2017

Rhythmically very taut, clean and just a little unusual…The conductor holds focus in what can sometimes be a turgid sequel to the opening funeral march; the scherzo flies…And the finale is just perfect: not a lazy phrase in all that welter, an emphatic trumping of all that’s gone before as the chorale blazes out in full might and a thrilling final rush.

 

BISSACD2245  스트라빈스키: 바이올린 작품집 1집

수록곡 – 파스토럴 / 불새 – 왕녀들을 위한 론도, 자장가, 스케르초 / 오페라 ‘마브라’ 중 러시아의 노래 / 페트루슈카 중 러시아 무곡 / 풀치넬라 모음곡 (전 5곡) / 협주적 이중주곡 / 나이팅게일 – 나이팅게일의 노래, 중국 행진곡 / 루제 드 릴(스트라빈스키 편곡): 프랑스 국가

연주: 일리야 그린골츠(바이올린), 피터 라울(피아노)

 

Gramophone MagazineAwards Issue 2017

[The Russian Maiden’s Song and Pastorale are] both played by Ilya Gringolts with a feeling of insouciance that I find delectable…Gringolt’s playing is pure filigree (immaculate harmonics in the Serenata) while both he and pianist Peter Laul combine delicacy with a sense of play, the latter best demonstrated in the Tarantella.

 

BISSACD2249   아이브즈: 피아노 소나타 2번, 바이올린 소나타 4번

수록곡 – 바이올린 소나타 4번 ‘어린이날 캠프 미팅’ (1911-16) / 피아노 소나타 2번 ‘매사추세츠주 콩코드 1840-60’ (1916-19)

연주: 요나스 아호넨(피아노), 펙카 쿠시스토(바이올린, 비올라), 샤론 베잘리(플룻)

 

BISSACD2261   존 피카드(1963-): 교향곡 5번, 16개의 일출 외

수록곡 – 교향곡 5번(2014) / 16의 일출(2013) / 협주적 변주곡(2011) – 목관 5중주, 팀파니와 현악을 위한 / 토카타(몬테베르디)(1998)

연주: BBC 웨일즈 내셔널 오케스트라, 마틴 브라빈스(지휘)

 

*그라모폰 에디터스 초이스

Gramophone MagazineAwards Issue 2017

The music fair kidnaps the listener's attention at the outset and does not random it until the gripping, wholly satisfying close...The performance by the BBC National Orchestra of Wales is stunning in its virtuosity (especially the three timpanists) and Brabbins shapes the whole edifice grippingly, as in the couplings.

 

BISSACD2267   쇤베르크: 현악 4중주 2번 & 4번

연주: 그린골츠 사중주단, 말린 하르텔리우스(소프라노)

Classical Ear October 2017

The great virtue of this disc is in the way Ilya Gringolts and his colleagues make Schoenberg’s sometimes taxing language seem so utterly natural. They also have an acute sense of musical colour.

*****

 

BISSACD2283   달콤한 멜랑콜리

수록곡 – 존 다울랜드: 라크리메 혹은 7개의 슬픈 선율 – 흘러라 나의 눈물이여 선율에 의한 7곡 & 기악곡 / 로버트 존스: 쉬어라 슬픈 마음이여 / 토바이어스 흄: 어느 정도의 슬픔일지 / 존 다니엘: 텅빈 눈동자 외

연주: 체리스 콘소트 오브 비올스, 엠마 커크비(소프라노), 제임스 아커스(류트)

 

BISSACD2326   모차르트: 세레나데와 디베르티멘토

수록곡 – 아다지오와 푸가 K.546 / 세레나데 13번 K.525 ‘아이네 클라이네 나하트 무지크’ / 세레나데 6번 K.239 ‘세레나타 노투르나’ / 디베르티멘토 K.136, K.137, K.138

연주: 카메라타 노르디카, 테리에 톤네센(바이올린, 지휘)

 

BISSACD2282   파가니니: 24 카프리스 전곡

연주: 박수예(바이올린, 과르네리 델 제수)

 

세계 최연소 파가니니 24개의 카프리스 전곡 녹음!!

보수적이고 까다로운 세계적인 클래식 음반사 BIS가 최초로 발매한 파가니니 카프리스 레코딩!

완벽하고 화려한 기교와 따스한 감성이 어우러진 16세 박수예, 파가니니를 만나다!!

이미 독일을 중심으로 전 유럽에서 연주, 미디어, 음반에 이르기 까지

활발한 활동을 펼치고 있는 천재 바이올리니스트!

독일 국영 방송 ARD가 제작한 다큐멘터리의 주인공!

바이올린의 성지, Keshet Eilon을 움직인 한국 소녀, 박수예!

세계적인 지휘자 두다멜이 선택한 17세, 박수예!

 

[동영상]

https://www.youtube.com/watch?v=RdptoqamWOc

 

 

작성 '17/11/09 11:07
ya***수정 삭제 트랙백 보내기
링크 글 (Trackback) 받는 주소: 로그인 필요
be***:

밴스캐의 말러5번이 기대됩니다!

17/11/09 16:24
덧글에 댓글 달기    
0/1200byte
한 줄 덧글 달기
 
 1
 


신보 및 재발매 소식 (이미 본 게시판에 소개된 음반에 대한 상세정보는 장르별/포맷별 게시판으로)
번호 글쓴이 제목 날짜 조회추천
2465cs*** '17/11/231696 
2464cs*** '17/11/211653 
2463cs*** '17/11/211293 
2462ya*** '17/11/1524041
2461cs*** '17/11/151414 
2460jm*** '17/11/131957 
2459ch*** '17/11/1223292
2458sk*** '17/11/121547 
2457ya*** '17/11/0918851
2456zo*** '17/11/0426472
2455zo*** '17/11/024010 
2454sk*** '17/10/3017361
2453sk*** '17/10/2914784
2452du*** '17/10/2630833
2451st*** '17/10/2429773
2450jh*** '17/10/2433921
2449au*** '17/10/181845 
2448au*** '17/10/181152 
2447au*** '17/10/181262 
2446zo*** '17/10/1321013
2445cs*** '17/10/0622141
2444cs*** '17/10/021402 
2443ya*** '17/09/282274 
2442cs*** '17/09/2612622
2441ol*** '17/09/221614 
새 글 쓰기

처음  이전  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  다음  마지막  
총 게시물: 2582 (12/104)  뒤로  앞으로  목록보기
Copyright © 1999-2020 고클래식 All rights reserved.
For more information, please contact us by E-mail.